things y♥u never forget

Alla inlägg den 29 juli 2009

Av Kajsa - 29 juli 2009 18:19

Äntligen lite sol!! det är så skönt att man kan börja vara ute nu och bada mm! Idag hade vi träning på Nydala om ni vet var det ligger? Ialla fall så efter träningen så hade jag och Matilda Bestämt att vi skulle vara med varandra! så efter jag hade duchat och ätit lunch så kom hon hit/till mig. Först så gick vi till en lekpark som vi kallar stora-lekis. Efter det så gick vi hem till mig. Jag var så nyfiken på att se hur det såg ut på kvarterslokalen hinden som nästan hade brunnit ner! det stog ju i VK. Vi cyklade dit men det såg inte så märkvärdigt ut. sen cyklade vi tillbaka och då ville vi åka till nydala och Bada för det stekte nästan i solen!!. Då tog vi med en filt och Badkläder, saft, och pengar och sen cyklade vi dit. När vi kom fram och gick ut på bryggan så hörde vi någon som ropade (Hej Kajsa och Matilda) vi tittade oss runt och såg att Ellinor, hennes brorsa, Frida ,Myra , Arcema, Spencer, Fabian och vår gammla klass-kompis Sara! vi hoppade i . Efter ett tag så sa Frida, Myra och Arcema att dom ville gå tillbaka till Umelagun och dom gick dit!.. jag och Matilda gick oxå upp och tog med oss våra pengar och ställde oss och köa!. Tillslut kom vi fram och vi kunnde köpa våra glassar. när vi hade ätit upp våra glassar så badade vi lite till och lite till. Sen cyklade vi hem och åt middag. Efter middan så cyklade jag till Matilda och därefter så cyklade vi till godishuset och köpte Popcorn och Daim, mm. Sen såg vi en film som heter Beck och (Tysnad i mörker) den var jätte bra. Jaa så har min dag sett ut hoppas alla här som läser min blogg oxå haft en bra dag i solen!           ses//Kajsa-kavat

Av Kajsa - 29 juli 2009 13:20

Det är helt normalt att se likbleka zombier i Umeå den här veckan. Jonas Danielsson & Co håller nämligen på att spela in en skräckfilm. - Det ska bli en riktig B-film, säger han.

I går, tisdag, var det kameratagningar i Döbelns park. Helt vanliga ungdomar förvandlades till läskiga zombies i den tillfälliga sminklogen på parkscenen.
Filmen, som ska bli cirka 25 minuter lång, har titeln Björkpollen of the dead.
Dessvärre får en flicka en hyperallergisk reaktion av björkarnas pollen och dör. Hon återuppstår som zombie som biter ihjäl flera andra som i sin tur blir zombier.
Skrämmande?- För att göra en riktig skrämselfilm måste man ha mer tid och pengar. Här kanske de som ser filmen mer kommer att bli äcklade, säger Jonas Danielsson.
Jonas Danielsson är skräckfilmsexpert och driver skräckbutiken Blodröd i Umeå. Han är filmens producent och har dessutom en av rollerna i filmen.
Motorsåg som vapen
- Jag spelar mig själv. De överlevande kommer till mig för att få experthjälp, förklarar han.
Malin Sjödin gör den kvinnliga huvudrollen.
- Jag är en av de tre som överlever och jag lär de andra hur skjutvapen fungerar. Jag tog faktan på VK-Nöje!


             Ses//Kajsa-kavat

Av Kajsa - 29 juli 2009 10:21

 1. Gud vilken tuppkamm!

2.

3.

4. Visst ser det ut som ett vildsvin!

5.

6.

7. Tydligt och klart en Norshörning!

8. Ett rytande lejon!

Dom här frillorna var väll tätt läckra!! ses//Kajsa-kavat


Av Kajsa - 29 juli 2009 08:32

Gud pappa kom och väckte oss klockan 6:30 det var väldigt tidigt! men vi var tvugna att gå upp då för mamma jobbar ju och då måsste vi åka med henne hem. för jag har fotbolls-träning och i morron har jag match för mitt lag ska nämligen vara med i uff förkortning av Umeå-Fotbollsfestival! så idag är det vår sista träningsdag!! jag ska lägga upp fer bilder också + video- klipp

                        ses//Kajsa-Kavat

-Om mej-

    

                      Hejsan!

Jag är en 13 årig tjej som heter Kajsa jag fyller år den 24 februari, mej hittar ni antingen bakom kameran min eller i stallet, jag rider på Hippologum och är även skötare på en häst. Jag använder min Nikon D90 som det finns lite fakta om, om ni scrollar ner en bit:).

 

Följ mej gärna på bloglovin så kan jag följa dej också:)

 

Ha det bäst!♥

-Sök i bloggen-

-Följ min blogg-

bloglovin bloglovin

-Kategorier-

n

-Kalender-

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

-Gästbok-

-Arkiv-

-Tidigare år-

-Besöksstatistik-

-Länkar-

-Min kamera-

                   Nikon D90

Jag fick min system kamera julen 2010. Jag har fotat riktigt mycket och jag älskar den!

             Nikkor 18-55mm 

              Nikkor 55-200mm  

         DAF 42 Power zoom 

-RSS-

 


Ovido - Quiz & Flashcards