things y♥u never forget

Alla inlägg under september 2009

Av Kajsa - 27 september 2009 13:33

Hejsan!!

Idag så blåser det hur mkt som häls här i stugan, Det är faktist ett bevis på att det håller på att bli höst!.. SkrattandeVad tycks om mitt nya tema?? komentera gärna den frågan... Jag är ganska så hungrig det blir en sen lunch! kurr... Jag och Sigge har arbetat en timme ungufär vi har dragit små träd och ris så utanför vår stuga är det en stor Majbrasa! förra sommaren så hade vi oxå dragit ris så då hade vi 2 Majbrasor! sedan när vi äldade upp dom tänkte jag ta en bild  på det men då gick jag för nära och fick 2 ärr! ajaj! idag så ska vi ju åka hem till storstan! hi.hi.hi

 

 

    SES//KAJSA-KAVAT

Av Kajsa - 26 september 2009 19:46

Hejsan igen jag tänkte bara visa två par ur snygga teckningar som Sigg ritade!


 

 




     SES//KAJSA-KAVAT

Av Kajsa - 26 september 2009 16:09

Hejsan Hoppsan alla läsare snart så kommer jag att lägga in en bild som ja ghar ritat det föresäller Foki. Om ni inte vet vem hon är så är det en jätte bra bloggare! hennes address är www.foki.blogg.se ........... Vi har just varit och fikat hos några grannar. Här kommer bilden på Foki.....  

 




     SES//KAJSA-KAVAT

Av Kajsa - 25 september 2009 14:37

Hejsan!!

Idag så har hela vår skola sprungit ett lopp på 750 m = med 1 varv.. Jag sprang 6 varv och det är ju lika med 4506 m.

Jusst nu så sitter jag och äter glass mums... Idag så ska jag ju till stugan igen!!!! jag skrivr mer där!



     SES//KAJSA-KAVAT

Av Kajsa - 23 september 2009 07:38

Hejsan förlåt för att jag inte har skrivit sen i förrgår!Skäms Jaja men nu skriver jag ju! idag på skolan så har vi bad på Umeå simmhall! vi ska upprepa vår minnen i så kallat simmning. I  3:an så brukade vi simma 12 längder! och i slutet får vi fri lek det är det dom är kul! då man får hoppa från trampoliner simma längder busaa i vattnet med dom olika vatten sakernGlad.... Nu ska jag snart cykla till skola jag skriver mer när jag kommer hem1



     SES//KAJSA-KAVAT

Av Kajsa - 21 september 2009 19:45


Recept för kakorna ("vanliga muffins")
  • 3 st ägg
  • 2.5 dl strösocker
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 50 g smör
  • 1 dl gräddfil
  • 2 msk kallt kaffe
  • 3.5 dl vetemjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • 4 msk kakao
  • 1 st nypa salt
  • 100 g mörk (eller ljus) choklad

Recept för frosting / topping.

  • 60 g mjukt smör
  • 5 dl florsocker
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 0.5 dl kakao
  • 100 g phiadelphiaost
  • 1 msk varmt kaffe
  • Strössel eller blommor till garnering


Gör så här

  • 1. Sätt ugnen på 175 grader.
  • 2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och riktigt pösigt.
  • 3. Smält smöret, häll i gräddfilen och kaffet och blanda det med äggsmeten.
  • 4. Blanda vetemjöl, bakpulver, kakao och salt och vänd försiktigt ner det i smeten.
  • 5. Hacka den mörka chokladen grovt och smält den i ett vattenbad (i en skål över kokande vatten).
  • 6. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt och fyll formarna till 2/3 med smet.
  • 7. Grädda i mitten av ugnen i cirka 15 minuter. Låt svalna.


För frostingen / (topping)

  • 1. Rör smör, florsocker, vaniljsocker, kakao och phiadelphiaost krämigt. Rör sist ner kaffet.
  • 2. Bred frostingen på cupcakesen. Använd gärna en sprits!
  • 3. Garnera med strössel eller blommor.

 

SLUT RESULTAT! MUMS



           Lycka till!



       SES//KAJSA-KAVAT

Av Kajsa - 21 september 2009 19:06

Den här Hamstern är som ett riktigt husdjur!!


Du hittar dom här sakerna på www.abowman.com

Av Kajsa - 21 september 2009 19:01

spndiln följer efter när du drar med musen över bilden

-Om mej-

    

                      Hejsan!

Jag är en 13 årig tjej som heter Kajsa jag fyller år den 24 februari, mej hittar ni antingen bakom kameran min eller i stallet, jag rider på Hippologum och är även skötare på en häst. Jag använder min Nikon D90 som det finns lite fakta om, om ni scrollar ner en bit:).

 

Följ mej gärna på bloglovin så kan jag följa dej också:)

 

Ha det bäst!♥

-Sök i bloggen-

-Följ min blogg-

bloglovin bloglovin

-Kategorier-

n

-Kalender-

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

-Gästbok-

-Arkiv-

-Tidigare år-

-Besöksstatistik-

-Länkar-

-Min kamera-

                   Nikon D90

Jag fick min system kamera julen 2010. Jag har fotat riktigt mycket och jag älskar den!

             Nikkor 18-55mm 

              Nikkor 55-200mm  

         DAF 42 Power zoom 

-RSS-

 


Skapa flashcards