things y♥u never forget

Alla inlägg under augusti 2010

Av Kajsa - 18 augusti 2010 09:20

Hejjsan!

Nu e jag klar med min header:) jag vart rätt nöjd.. Här kommer alla headers jag gjort på antingen photoshop elr illustrator:) men innan jag kunde om photoshop och illustratot så gjorde jag ju mina headers på Paint:P

Header. 1

Header. 2  

Det fanns ingen header. 3

 

Header. 4

 

Header. 5

 

Header. 6 

Header. 7 haha den var inte ens klar:P

Header. 8

     

Header. 9

Den nyaa headern:D

Vad tycks?? altså om den nya headern ;]

Av Kajsa - 18 augusti 2010 08:29

Om det ser lite rörigt ut på bloggen e det för att jag håller på att göra en ny design:) skriver mer sen:)

Av Kajsa - 17 augusti 2010 16:32

Har varit ute och lekt med Anton och Wilma:) med Emil, dom e bara för sööta.! Jag tänkte bjuda på 3 bilder jag har gjort, jag har satt ihop två bilder i en:)

   

Visst e det rätt najjs:) jag gjorde ju en Guid på hur man skule göra:) men man ser nästan ingenting:P jag ska studera lite närmare ifall man kan göra så det syns bättre:)

Av Kajsa - 16 augusti 2010 21:14

HEJJSAN!

Jag hade tänk göra en liten guid på Photoshop CS4 hur man smälter ihop två bilder:)

Rooligt:)

Av Kajsa - 15 augusti 2010 20:35

Hejjjsan!

Typ om 5 minuter ska jag ut och leka kurra med dunk med Emil, Elias, Sigge och Olivia:)

så jag bjuder på en bild på Elina jag redigerat lite på Adobe Ps CS4

Hon e ju bara för sööt!

Av Kajsa - 15 augusti 2010 19:53

Hejjsan!

Jag tänkte ta och visa 6 till bilder, dom har inte med bokeh att göra utan det har med kolsyre bubblor att göra:)

         

Rätt najjsiga va??? -gör så här-

Ta bara din kamera, det spelar ingen roll om du har en kompaktkamera elr en systemkamera, men det blir nog bäättre bilder om du använder en systmkamera.. Men jag använde mammas kompaktkamera.. Ta två glas med kolsyrat vatten. för att inte bilden ska bli skakig elr ngt, så använd gärna ett stativ:)ställl in skärpa på bubblorna i det ena glaset, och häll vattnet från det andra glaset till glaset du har skärpa på:)


tipset hittade jag på denna blogg; länk

Av Kajsa - 15 augusti 2010 18:34

Hejjsan!

Jag e väldigt förstjust i Bokeh, om ni undrar så e det en effekt som bildas när ngt är ur fokus, här kommer tre bilder som jag har tagit.. Med Bokeh..

   

Häfftigt va:) jag har ju ändrat färg på photoshop.. Om ni vill testa detta så kan ni gå in på den här bloggen (asså typ världens bästa blogg enligt meej:]) kolla in tipset:) (länk) ajja ska fortsätta hålla på med Bokeh nu så ni får ha det bra såå länge:) hejjs

Av Kajsa - 15 augusti 2010 12:11

hejjsan!

Ngt som jag älskar e rabarber med socker:P det e sååå goott!

     

Muums!:P

Ngt annat som har tillkommit är att man kan ändra färg på texten:)

hehe okejj men nu ska jag och sigge fixa lunch:) hej svejjs:)

-Om mej-

    

                      Hejsan!

Jag är en 13 årig tjej som heter Kajsa jag fyller år den 24 februari, mej hittar ni antingen bakom kameran min eller i stallet, jag rider på Hippologum och är även skötare på en häst. Jag använder min Nikon D90 som det finns lite fakta om, om ni scrollar ner en bit:).

 

Följ mej gärna på bloglovin så kan jag följa dej också:)

 

Ha det bäst!♥

-Sök i bloggen-

-Följ min blogg-

bloglovin bloglovin

-Kategorier-

n

-Kalender-

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

-Gästbok-

-Arkiv-

-Tidigare år-

-Besöksstatistik-

-Länkar-

-Min kamera-

                   Nikon D90

Jag fick min system kamera julen 2010. Jag har fotat riktigt mycket och jag älskar den!

             Nikkor 18-55mm 

              Nikkor 55-200mm  

         DAF 42 Power zoom 

-RSS-

 


Ovido - Quiz & Flashcards